Haber

Byd, Japonya’nın Elektrikli Araç Pazarında Kazan-Kazan Fırsatları Arıyor

TOKYO, 17 Ocak (Xinhua) — Çin’in önde gelen MESKEN üreticisi BYD, Japonya’da ilk akülü elektrikli aracını (EV) satmaya hazırlanırken Japonya otomobil pazarında kazan-kazan fırsatları arıyor.

Otomobil devi, 31 Ocak’tan itibaren Japonya’da bir elektrikli otomobil piyasaya sürecek. Spor arazi aracı “ATTO 3″ü başlatacak. Şirket ayrıca yıl içinde iki model daha tanıtmayı ve 2025 sonuna kadar Japonya’da 100’den fazla bayiye sahip olmayı planlıyor.

BYD Asya-Pasifik Otomobil Satışları Bölümü Genel Müdürü ve BYD Japonya Başkanı Liu Xueliang, Xinhua’ya “BYD’nin Japonya’da yapmaya çalıştığı şey, BYD’nin iş geliştirmesi ve Japon EV endüstrisi için bir kazan-kazan sonucu sağlamaktır.” dedim.

BYD, Japon pazarına ilk olarak 1999 yılında pil işiyle girdi, ardından 2015 yılında şu anda Japonya’nın elektrikli otobüs pazarının yüzde 70’ini oluşturan elektrikli otobüslerini piyasaya sürdü.

Liu, “Japon pazarında 20 yılı aşkın bir süredir iş yapmak, BYD’ye çok sayıda müşteri, tedarikçi, ortak ve büyük bir itibar kazandırdı” dedi.

Gelişmiş bir otomobil pazarına sahip olmasına rağmen, benzinli-elektrikli hibrit modeller daha popüler olmaya devam ettikçe, Japonya EV’lere geçişte küresel akranlarının gerisinde kaldı.

Japonya’nın önemli ölçüde düşük KONUT yaygınlık oranını dikkate alan Liu, otomobil tüketim yapısındaki değişikliğin tamamen KONUT pazarı için fırsatlar getireceğini ve Japon KONUT pazarının önümüzdeki yıllarda hızla ilerlemesini beklediğini söyledi.

Ülke, KONUT alımlarına yönelik sübvansiyonları artırmayı ve şarj tesislerinin kurulumuna ilişkin kısıtlamaları azaltmayı ve 2035 yılına kadar satılan tüm araçları en azından kısmen elektrikli hale getirmeyi hedefliyor.

Japon tüketicilerin yüzde 30’unun şu anda EV satın almaya istekli olduğunu gösteren bir BYD çalışmasına atıfta bulunan Liu, Japon pazarının önündeki en büyük engelin tüketicilere sunulan modellerin eksikliği olduğuna dikkat çekti.

Liu’ya göre, geçen yıl Japon otomobil üreticileri, güçlü satışlar bildiren ve ülkede güçlü KONUT talebi gösteren iki hafif EV piyasaya sürdü.

BYD’nin 485 kilometrelik sürüş menziline sahip ATTO 3 modeli, 4.4 milyon Japon yenine (yaklaşık 34.320 ABD Doları) satılacak.

Araç satış beklentisiyle ilgili belirli bir amaç belirlenmediğini belirten Liu, “Şu anda BYD’ye müşteri güvenini artırmak, sayısal hedefler belirlemekten daha önemli.”

Önceki bilgiler, BYD’nin 2022’de dünya genelinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 152,5 artışla yaklaşık 1,87 milyon otomobil sattığını gösteriyordu.

habergermencik.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu